De raceauto

 

De auto voor de MaX5 klasse is een nagenoeg standaard Mazda MX-5 1.6L type NA, bouwjaar 1990 - 1993. De MX-5 heeft volgens fabrieksopgave 116pk bij 6500rpm en een gewicht van 960kg. Wereldwijd is dit de meest voorkomende uitvoering van de MX-5 en daarom prima te verkrijgen tegen aantrekkelijk prijzen. Zowel OEM als aftermarket is er goed aan onderdelen te komen.

 

Om de MX-5 raceklaar te maken zijn een klein aantal wijzigingen verplicht.

# Rolkooi

# FIA Racestoel en gordels

# Brandblusser en sleepogen

# Gaz schokdempers

# Team Dynamics racewielen & Toyo R1R banden

# Interieur verwijderen behalve dashboard

# Race remblokken, remolie en staalomwikkelde remleidingen

# Accu verplaatst naar het midden van de kofferbak

# Open Luchtfilter systeem

 

 

Aanbevolen aanpassingen zijn:

# Polyester koplamp afdekplaat met luchthapper (links)

# Race uitlaat vanaf uitlaatspruitstuk (moet binnen geluidsnormen blijven)

# Vlakken van de cilinderkop (vermogen met alle aanpassingen ongeveer 125pk)

Alle andere aanpassingen zijn niet toegestaan, zie ook het reglement.

 

Het bouwen van een MaX5 is relatief eenvoudig en binnen afzienbare tijd te realiseren.

De checklist is een handig hulpmiddel.

Kijk voor eerder gestelde vragen even bij FAQ.

Als je eenmaal begonnen bent is de datasheet een handig hulpmiddel

Mocht jouw vraag er niet bij zitten, dan kun je altijd terecht bij de organisatie. Motto hierbij is: 'Beter een vraag teveel gesteld dan een vraag te weinig'.

Stickerplan 2017

 

Stickerplan_2017.jpg
JPEG-bestand 1.3 MB